lauantai 6. heinäkuuta 2013

Jumalan Sana on enemmän kuin Raamattu (1) - Herran sana tuli

Raamatussa on aivan erityinen ilmaisu "hänelle tuli Herran sana"  Tässä on 118 esimerkkiä. Huomaa, että ilmaus ei esiinny Uudessa testamentissa!




Näiden tapausten jälkeen tuli Abramille näyssä tämä Herran sana: "Älä pelkää, Abram! Minä olen sinun kilpesi; sinun palkkasi on oleva sangen suuri."  (Gen 15:1)

Mutta katso, hänelle tuli tämä Herran sana: "Hän ei ole sinua perivä, vaan joka lähtee sinun omasta ruumiistasi, hän on sinut perivä".  (Gen 15:4)

Ja Herra ilmestyi edelleenkin Siilossa; sillä Herra ilmestyi Samuelille Siilossa Herran sanan kautta. Ja Samuelin sana tuli koko Israelille.  (1 Sam 3:21)

Silloin Samuelille tuli tämä Herran sana:  (1 Sam 15:10)

Mutta sinä yönä tapahtui, että Naatanille tuli tämä Herran sana:  (2 Sam 7:4)

Ja Salomolle tuli tämä Herran sana:  (1 Kun 6:11)

Mutta heidän istuessaan pöydässä tuli Herran sana profeetalle, joka oli tuonut hänet takaisin.  (1 Kun 13:20)

Ja Jeehulle, Hananin pojalle, tuli tämä Herran sana Baesaa vastaan:  (1 Kun 16:1)

Ja hänelle tuli tämä Herran sana:  (1 Kun 17:2)

Ja hänelle tuli tämä Herran sana:  (1 Kun 17:8)

Pitkän ajan kuluttua, kolmantena vuotena, tuli Elialle tämä Herran sana: "Mene ja näyttäydy Ahabille, niin minä annan sateen maan päälle".  (1 Kun 18:1)

Siellä hän meni luolaan ja oli siinä yötä. Ja katso, Herran sana tuli hänelle; hän kysyi häneltä: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"  (1 Kun 19:9)

Mutta tisbeläiselle Elialle tuli tämä Herran sana:  (1 Kun 21:17)

Niin tisbeläiselle Elialle tuli tämä Herran sana:  (1 Kun 21:28)

Mutta Jesaja ei ollut vielä lähtenyt keskimmäiseltä esipihalta, kun hänelle tuli tämä Herran sana:  (2 Kun 20:4)

Mutta minulle tuli tämä Herran sana: 'Sinä olet vuodattanut palJoona verta ja käynyt suuria sotia. Sinä et ole rakentava temppeliä minun nimelleni, koska olet vuodattanut niin palJoona verta maahan minun edessäni.  (1 Aik 22:8)

Mutta Jumalan miehelle Semajalle tuli tämä Herran sana:  (2 Aik 11:2)

Kun Herra näki heidän nöyrtyvän, tuli Semajalle tämä Herran sana: "He ovat nöyrtyneet; minä en tuhoa heitä, vaan minä annan heidän hädin tuskin pelastua, eikä minun vihaani vuodateta Jerusalemin päälle SiJeskin käden kautta.  (2 Aik 12:7)

Hän teki sitä, mikä oli pahaa Herran, hänen Jumalansa, silmissä: hän ei nöyrtynyt profeetta Jeremian edessä, Joonaka sana tuli Herran suusta.  (2 Aik 36:12)

Mutta Jesajalle tuli tämä Herran sana:  (Jes 38:4)

Hänelle tuli Herran sana Juudan kuninkaan Joosian, Aamonin pojan, päivinä, tämän kolmantenatoista hallitusvuotena,  (Jer 1:2)

Minulle tuli tämä Herran sana:  (Jer 1:4)

Minulle tuli tämä Herran sana: "Mitä sinä näet, Jeremia?" Minä vastasin: "Minä näen mantelipuun oksan".  (Jer 1:11)

Minulle tuli toistamiseen Herran sana, näin kuuluva: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen kiehuvan padan; se näkyy pohjoisen puolelta".  (Jer 1:13)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Jer 2:1)

Sitten Herran sana tuli minulle toisen kerran, tämä sana:  (Jer 13:3)

Minulle tuli tämä Herran sana:  (Jer 13:8)

Herran sana, joka tuli Jeremialle suuren kuivuuden tähden.  (Jer 14:1)

Minulle tuli tämä Herran sana:  (Jer 16:1)

Silloin tuli minulle tämä Herran sana:  (Jer 18:5)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Jer 24:4)

Ja tämä Herran sana tuli Jeremialle, sen jälkeen kuin profeetta Hananja oli särkenyt ikeen profeetta Jeremian kaulasta:  (Jer 28:12)

Silloin tuli Jeremialle tämä Herran sana:  (Jer 29:30)

Ja Jeremia sanoi: "Minulle tuli tämä Herran sana:  (Jer 32:6)

Ja Hanamel, setäni poika, tuli Herran sanan mukaan minun luokseni vankilan pihaan ja sanoi minulle: "Osta minun peltoni, joka on Anatotissa, Benjaminin maassa, sillä sinulla on perintöoikeus ja sinulla on lunastusoikeus: osta se itsellesi". Silloin minä ymmärsin, että se oli Herran sana.  (Jer 32:8)

Ja Jeremialle tuli tämä Herran sana:  (Jer 32:26)

Herran sana tuli Jeremialle toistamiseen, kun hän vielä oli suljettuna vankilan pihaan; se kuului näin:  (Jer 33:1)

Ja Jeremialle tuli tämä Herran sana:  (Jer 33:19)

Ja Jeremialle tuli tämä Herran sana:  (Jer 33:23)

Silloin tuli Jeremialle Herralta tämä Herran sana:  (Jer 34:12)

Ja Jeremialle tuli tämä Herran sana:  (Jer 35:12)

Mutta sen jälkeen kuin kuningas oli polttanut kirjakäärön ynnä sanat, jotka Baaruk oli kirjoittanut Jeremian suusta, tuli Jeremialle tämä Herran sana:  (Jer 36:27)

Silloin tuli profeetta Jeremialle tämä Herran sana:  (Jer 37:6)

Kymmenen päivän kuluttua tuli Herran sana Jeremialle,  (Jer 42:7)

Ja tämä Herran sana tuli Jeremialle Tahpanheessa:  (Jer 43:8)

Herran sana, joka tuli profeetta Jeremialle pakanakansoja vastaan.  (Jer 46:1)

Herran sana filistealaisia vastaan, joka tuli profeetta Jeremialle, ennenkuin farao valloitti Gassan:  (Jer 47:1)

Herran sana, joka tuli profeetta Jeremialle Eelamia vastaan Juudan kuninkaan Sidkian hallituksen alussa; se kuului:  (Jer 49:34)

tuli Jumalan sana pappi Hesekielille, Buusin pojalle, Kaldean maassa Kebar-Joeln varrella, ja hänen päällensä tuli siellä Herran käsi.  (Hes 1:3)

Mutta seitsemän päivän kuluttua tuli minulle tämä Herran sana:  (Hes 3:16)

Minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 6:1)

Minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 7:1)

Sitten tuli minulle tämä Herran sana:  (Hes 11:14)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 12:1)

Mutta aamulla minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 12:8)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 12:17)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 12:21)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 12:26)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 13:1)

Niin minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 14:2)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 14:12)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 15:1)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 16:1)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 17:1)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 17:11)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 18:1)

Niin minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 20:2)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 20:45)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 21:1)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 21:8)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 21:18)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 22:1)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 22:17)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 22:23)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 23:1)

Tämä Herran sana tuli minulle yhdeksäntenä vuotena, kymmenennessä kuussa, kuukauden kymmenentenä päivänä:  (Hes 24:1)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 24:15)

Minä sanoin heille: "Minulle tuli tämä Herran sana: Sano Israelin heimolle:  (Hes 24:20)

Minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 25:1)

Yhdentenätoista vuotena, kuukauden ensimmäisenä päivänä, tuli minulle tämä Herran sana:  (Hes 26:1)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 27:1)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 28:1)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 28:11)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 28:20)

Kymmenentenä vuotena, kymmenennessä kuussa, kuukauden kahdentenatoista päivänä tuli minulle tämä Herran sana:  (Hes 29:1)

Kahdentenakymmenentenä seitsemäntenä vuotena, ensimmäisessä kuussa, kuukauden ensimmäisenä päivänä tuli minulle tämä Herran sana:  (Hes 29:17)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 30:1)

Yhdentenätoista vuotena, ensimmäisessä kuussa, kuukauden seitsemäntenä päivänä tuli minulle tämä Herran sana:  (Hes 30:20)

Yhdentenätoista vuotena, kolmannessa kuussa, kuukauden ensimmäisenä päivänä tuli minulle tämä Herran sana:  (Hes 31:1)

Kahdentenatoista vuotena, kahdennessatoista kuussa, kuukauden ensimmäisenä päivänä tuli minulle tämä Herran sana:  (Hes 32:1)

Kahdentenatoista vuotena, kuukauden viidentenätoista päivänä tuli minulle tämä Herran sana:  (Hes 32:17)

Minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 33:1)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 33:23)

Minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 34:1)

Minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 35:1)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 36:16)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 37:15)

Minulle tuli tämä Herran sana:  (Hes 38:1)

Herran sana, joka tuli Hoosealle, Beerin pojalle, Juudan kuningasten Ussian, Jootamin, Aahaan ja Hiskian päivinä ja Israelin kuninkaan Jerobeamin, Jooaan pojan, päivinä.  (Hoosea 1:1)

Herran sana, joka tuli Jooelille, Petuelin pojalle.  (Joel 1:1)

Joonalle, Amittain pojalle, tuli tämä Herran sana:  (Joona 1:1)

Joonalle tuli toistamiseen tämä Herran sana:  (Joona 3:1)

Herran sana, joka tuli mooresetilaiselle Miikalle Jootamin, Aahaan ja Hiskian, Juudan kuningasten, päivinä; se, mitä hän näki Samariaa ja Jerusalemia vastaan.  (Miika 1:1)

Herran sana, joka tuli Sefanjalle, Kuusin pojalle, joka oli Gedaljan poika, joka Amarjan poika, joka Hiskian poika, Juudan kuninkaan Joosian, Aamonin pojan, päivinä.  (Zep 1:1)

Kuningas Daarejaveksen toisena vuotena, kuudennessa kuussa, kuukauden ensimmäisenä päivänä, tuli tämä Herran sana profeetta Haggain kautta Juudan käskynhaltijalle Serubbaabelille, Sealtielin pojalle, ja ylimmäiselle papille Joosualle, Joosadakin pojalle:  (Hag 1:1)

Mutta profeetta Haggain kautta tuli tämä Herran sana:  (Hag 1:3)

Seitsemännessä kuussa, kuukauden kahdentenakymmenentenä ensimmäisenä päivänä tuli profeetta Haggain kautta tämä Herran sana:  (Hag 2:1)

Yhdeksännen kuun kahdentenakymmenentenä neljäntenä päivänä, Daarejaveksen toisena vuotena, tuli profeetta Haggain kautta tämä Herran sana:  (Hag 2:10)

Ja Herran sana tuli toistamiseen Haggaille kuukauden kahdentenakymmenentenä neljäntenä päivänä; se kuului:  (Hag 2:20)

Kahdeksannessa kuussa Daarejaveksen toisena vuotena tuli profeetta Sakarjalle, Berekjan pojalle, joka oli Iddon poika, tämä Herran sana:  (Sak 1:1)

Kahdentenakymmenentenä neljäntenä päivänä yhdennessätoista kuussa, joka on sebat-kuu, Daarejaveksen toisena vuotena, tuli profeetta Sakarjalle, Berekjan pojalle, joka oli Iddon poika, tämä Herran sana:  (Sak 1:7)

Ja minulle tuli tämä Herran sana:  (Sak 4:8)

Minulle tuli tämä Herran sana:  (Sak 6:9)

Kuningas Daarejaveksen neljäntenä vuotena tuli Herran sana Sakarjalle, neljäntenä päivänä yhdeksännessä kuussa, kislev-kuussa.  (Sak 7:1)

Niin minulle tuli tämä Herran Sebaotin sana:  (Sak 7:4)

Ja Sakarjalle tuli tämä Herran sana:  (Sak 7:8)

Sitten tuli tämä Herran Sebaotin sana:  (Sak 8:1)

Ja minulle tuli tämä Herran Sebaotin sana:  (Sak 8:18)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti