tiistai 3. huhtikuuta 2012

Ihmisen veren juominen




Olen haastanut raamattupiirin väkeä kertomaan, missä Vanhassa testamentissa kehotetaan juomaan ihmisen verta.

Maa on juonut Abelin veren ja se huutaa sieltä rikoksen, murhan kauhuja ja kostoa.

Herra sanoi: "Mitä oletkaan tehnyt! Etkö kuule, kuinka veljesi veri huutaa minulle maasta? 11 Nyt olet kirottu etkä voi jäädä tänne, sillä tämän maan oli avattava suunsa ja otettava vastaan veljesi veri, jonka sinä vuodatit.
1 Ms 4:10-11

Heprealaiskirje kertoo verestä ja sanoo, että Kristuksen veri on valunut maahan, mutta huutaa parempaa kuin Abelin veri

siellä on uuden liiton välimies Jeesus ja vihmontaveri, joka huutaa, mutta ei kostoa niin kuin Abelin veri.
Hep 12:24 

"Lain mukaan melkein kaikki puhdistetaan verellä, eikä anteeksianto ole mahdollinen, ellei vuodateta uhriverta."
Hep 9:22 
  
     

Raamattupiiriläiset eivät ole tuoneet - eivätkä tuo - yhtään kohtaa Vanhasta testamentista, jossa käsketään juomaan verta.

Ei myöskään Heprealaiskirje, joka antaa upean selityksen siitä, miten Kristuksen Ylipapin ihmisuhri on valtavasti suurempi kuin Jerusalemin temppelin eläinuhrit:

Siksi Kristus sanoo maailmaan tullessaan:

-- Uhreja ja lahjoja sinä et halunnut,
mutta sinä loit minulle ruumiin.
Polttouhrit ja syntiuhrit eivät sinua miellyttäneet.

Silloin minä sanoin: Tässä olen. Niin kuin minusta on kirjakääröön kirjoitettu, niin olen tullut tekemään, täyttämään sinun tahtosi, Jumala.

Hän sanoo siis ensin: "Uhreja ja lahjoja, polttouhreja ja syntiuhreja sinä et halunnut, ne eivät sinua miellyttäneet", vaikka näistä uhreista on laissa määräykset.

Mutta sitten hän sanoo: "Tässä olen. Olen tullut täyttämään sinun tahtosi."

Hän siis kumoaa nuo määräykset asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon.

Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa.
Hep 10:5-10
 
     

Jeesus sanoi itse, että laista ei katoa pieninkään kirjain, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Ei ole kadonnut kirjaintakaan, jokainen on tallessa.

Mutta Kristus on itse kumonnut lain.

Se, että laki on säilynyt ei tarkoita, että se olisi edelleen voimassa.

Heprealaiskirje kertoo tässä, että Kristus on itse kumonnut Jumalan antaman uhrilain.

"Laissa siis on vain varjo tulevasta, paremmasta todellisuudesta, ei sen varsinaista ilmentymää." Hep 10:1

Tässä on valtava murros Vanhan ja Uuden liiton välillä.
  
     

Raamattupiiriläiset eivät ole tuoneet - eivätkä tuo - yhtään kohtaa Vanhasta testamentista, jossa käsketään juomaan verta.

Näemme tässä jotain aivan valtavaa, joka tapahtuu pääsiäisen aikaan Jerusalemissa ja mullistaa hengellisen maailman.

Jeesus sanoo "tämä on minun vereni, juokaa tästä kaikki"

samoin Hän sanoi "tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan"

Ihmisuhri, ihmisen lihan syömistä, ihmisen veren juomista.

Jumalan Poika asettaa tässä Ehtoollisen suvereenisti, yli kaiken sen mitä on koskaan pyhään Raamattuun kirjoitettu.

Tästä alkaa jotain aivan uutta!

Niitä esikuvia ja varjoja kyllä on.

Mutta emme löydä mistään juutalaisuudesta emmekä Kirjoituksista tätä ihmeellistä uhrikaritsaa, "ihmisen ruumiin syöminen, ihmisen veren juominen"

Tämä on Jeesuksen oma lisäys, oma määräys, oma asetus, jossa tehdään Uusi liitto.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti